We use cookies on this site to enhance your user experience. Do You agree?

Read more

dr Agata Komendant-Brodowska

kontakt: komendanta@is.uw.edu.pl

Adiunkt w Instytucie Socjologii UW. Jej zainteresowania naukowe to przede wszystkim modelowanie procesów społecznych (socjologia matematyczna, teoria gier, analiza sieci społecznych, modele wieloagentowe) oraz socjologia edukacji. Laureatka Nagrody Prezesa Ministrów dla najlepszych prac doktorskich (2015) za pracę “Grupowe uwarunkowania przemocy szkolnej” oraz nagrody dydaktycznej Rektora Uniwersytetu Warszawskiego (2018). Koordynator prac zespołu opracowującego nowy program studiów “Socjologia cyfrowa” (2018/19). Lider projektu Action for Computational Thinking in Social Sciences, współfinansowanego ze środków programu Erasmus+, którego celem jest opracowanie otwartych kursów online (MOOC) wprowadzających podstawowe pojęcia i koncepcje modelowania i symulacji w naukach społecznych.

 

Autorka m.in. takich publikacji, jak:

  1. Jager, W., Abramczuk, K. Komendant-Brodowska, A., Baczko-Dombi, A., Fecher, B., Sokolovska, N., Spits, T. (2020) Looking into the educational mirror: why computation is hardly being taught in the social sciences w: Harko Verhagen et. al. Advances in Social Simulations – Looking in the Mirror, Springer
  2. Zając T., Komendant-Brodowska A. (2019). Premeditated, Dismissed, and Disenchanted: Higher Education Dropouts in Poland, “Tertiary Education and Management” 1(25), 1-16
  3. Komendant-Brodowska, A. (2017). Between the right and the common. How groups react to socially undesireable behaviour, Studies in Logic, Grammar and Rhetoric 50 (63)
  4. Komendant-Brodowska, A. (2014). Agresja i przemoc szkolna – raport o stanie badań. Analizy IBE 2014/01
  5. Baczko-Dombi, A., Komendant-Brodowska, A. (2013). Teoria racjonalnego wyboru – integracja nauk społecznych. Zastosowanie diagramu Jamesa Colemana w analizie zjawisk społecznych. w: Ścigaj, P. i Krauz-Mozer, B. (red.), Podejścia badawcze i metodologiczne w nauce o polityce. Kraków: Księgarnia Akademicka, s.339-348