Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Kompetencje absolwenta

Absolwenci Socjologii cyfrowej będą rozumieli szczególny charakter zmian zachodzących we współczesnych społeczeństwach w dobie postępującej digitalizacji i danetyzacji. Będą umieli posługiwać się narzędziami cyfrowymi dla celów analizy i badań społecznych i poznają język nowoczesnych technologii aby móc odgrywać rolę pośredników między inżynierami i programistami a twórcami projektów z komponentem społecznym i psychologicznym. Będą w sposób przemyślany i refleksyjny pozyskiwać i analizować nowe rodzaje danych o społeczeństwie, ze świadomością zagrożeń (w tym etycznych) związanych z ich wykorzystywaniem.

W programie studiów duży nacisk położony zostanie na rozumienie tego, w jaki sposób tworzone są dane, a nie tylko na kompetencje stricte analityczne. Obok umiejętności specjalistycznych ważne będą dla nas także kompetencje miękkie, np. umiejętność planowania zadań, zarządzania czasem czy kierowania zespołem.

Zadbamy o nie wspólnie z Inkubatorem UW, ale także będziemy je doskonalić za pomocą grupowych studenckich projektów badawczych. W ten sposób absolwenci naszego kierunku zostaną wyposażeni zarówno w umiejętności niezbędne przyszłym liderom zespołów badawczych, jak i kompetencje, które pozwolą im być wartościowymi członkami takich zespołów.

 

Perspektywy zawodowe absolwenta

Absolwent kierunku będzie osobą, która głęboko rozumie procesy i problemy społeczne, dobrze orientuje się w najnowszych trendach metodologii badań społecznych i marketingowych, ale też potrafi posługiwać się językiem świata nowych technologii oraz rozumie architekturę świata cyfrowego i umie wykorzystywać w badaniach różnorodne narzędzia cyfrowe.

Przykładowe obszary działań absolwentów nowego kierunku studiów:

  • badania społeczne i marketingowe z wykorzystaniem metod cyfrowych (instytuty badawcze, konsulting, działy badawcze)
  • e-marketing (targetowanie reklam; weryfikacja efektywności kampanii reklamowych, tworzenie/korzystanie z sieci influencerów)
  • projektowanie, przygotowywanie i wdrażanie aplikacji mobilnych
  • zarządzanie narzędziami do e-administracji: komunikacji z obywatelami, zarządzaniem procesami konsultacji społecznych, zbieraniem i przetwarzaniem danych uzyskanych od służb publicznych
  • polityka publiczna (zarządzanie danymi dotyczącymi obywateli, kwestia demokratycznego nadzoru nad technologiami)